Jak dokázal nejbohatší muž světa udělat z Twitteru mnohem zajímavější firmu

Platformy sociálních médií v poslední době trpí kvůli nově vyvinutým tlakům v jejich ekosystémech. Facebook prohlásil, že funkce Tracking Transparency od Applu sníží tržby společnosti v roce 2022 o zhruba 10 miliard dolarů přijímací straně systému Apple proti sledování uživatelů. ATT se skládá z kontextových oken, která se uživatelů ptají, zda chtějí být sledováni při otevírání aplikace. Pokud to uživatel odmítne, vývojář aplikace již nebude mít přístup k IDFA, což je ID zařízení, které se používá k zacílení a měření účinnosti on-line reklam. Funkce ochrany osobních údajů tím narušuje zákulisí mnoha mobilních reklam, zejména těch, která potvrzují, zda došlo k nákupu nebo stažení. Studie od firmy AppsFlyer pro měření reklam z října loňského roku naznačila, že 62 % uživatelů iPhonů se rozhodlo zrušit sdílení svého IDFA. V konečném důsledku tak jde o miliardy dolarů ztracených příjmů, což způsobuje, že akcie Twitteru i Meta v posledních měsících chřadnou.

Příchod Muska jako největšího akcionáře Twitteru pravděpodobně tuto otázku nezmění, ale řeší dvě další nedávné obavy investorů. Za prvé, Musk vyhrožoval, že vytvoří konkurenční síť sociálních médií, kde budou dodržovány ideály „svobody projevu“. Hrozba, že tento vizionář a technologický lídr vytvoří nového populárního účastníka, prozatím pominula. Ukazuje to také, že Musk přichází s vizí prosazovat změny v ekosystému, což nelze brát na lehkou váhu.

Za druhé, Muskova přítomnost má potenciál urychlit inovace a konkurenceschopnost Twitteru, což se společnosti v minulosti dostatečně nedařilo. S Jackem Dorseym, bývalým generálním ředitelem a spoluzakladatelem Twitteru, který před několika měsíci oznámil svou rezignaci, je dostatek prostoru pro odvážné kroky, které by mohly pomoci platformě růst nad rámec základů, na kterých dnes stojí. Víme tedy, že investoři Twitteru jsou spokojeni, otázkou ale zůstává, zda budou stejně spokojeni i uživatelé z dlouhodobého hlediska.

Jak dokázal nejbohatší muž světa udělat z Twitteru mnohem zajímavější firmu

Twitter je ekvivalentem digitálního městského náměstí, kde může své myšlenky prezentovat nekonečné množství lidí s nespočtem názorů. Na rozdíl od tradičního městského náměstí jsou hlasy, které slyšíme, určeny základními algoritmy strojového učení. Ty jsou zaměřeny na maximalizaci zobrazení a prokliků, což pohání příjmy z reklamy. Nejsou zaměřeny na obohacení našich životů těmi nejpromyšlenějšími a nejzajímavějšími názory.

Tento inherentní konflikt mezi sociálními a finančními cíli zkresluje, kdo je vyslechnut a jak často. Toto je umocněno finančními tlaky na to, aby se toto náměstí každým finančním čtvrtletím rozrůstalo, což vytváří tlak na neustálé optimalizaci algoritmů, aby přilákalo co nejvíce kliknutí. Také dělá z těchto algoritmů proprietární tajnou mlhovinu, která vytváří atmosféru nedůvěry a dokonce mystiky kolem toho, jak takové služby fungují.

Musk, který je sám známým uživatelem Twitteru, se nejednou vyjadřoval o tom, že by algoritmy sociálních médií měly být otevřenější. Uvidíme, co udělá v praxi, ale je to slibný výchozí bod, který by se mohl stát přínosem pro Twitter.

Algoritmy s otevřeným zdrojem by nakonec uživatelům umožnily vybrat si nejen to, co na platformě vidí a nevidí, ale také způsob, jakým se to stane. V takové budoucnosti by si jeden uživatel mohl vybrat algoritmus naklonění doprava, zatímco druhý by si vybral algoritmus naklonění doleva. Platforma by nedělala výběr jménem těchto uživatelů. Takový přístup by mohl zvýšit trakci Twitteru, který už nějakou dobu stagnuje. Čas ukáže, jak by to mohlo ovlivnit příjmy společnosti, ale takový odvážný krok by mohl vyvinout tlak na Facebook a další, aby ho následovaly, čímž by se sociální média mohla stát lepšími pro každého.

Jak dokázal nejbohatší muž světa udělat z Twitteru mnohem zajímavější firmu
Tesla nemine téměř nic na reklamu. Zatímco popularita značky je víc než jen Musk, není třeba zapomínat na dovádění tohoto technologického miliardáře, včetně jeho tweetů. Musk je organickým marketingovým násstrojem v hodnotě miliard dolarů pro automobilovou společnost. Musk však stále musí dodržovat pravidla na Twitteru jako každý jiný, a to zahrnuje vyloučení, pokud náhodou zajde příliš daleko. Během několika posledních let měla Muska ve svém hledáčku Americká komise pro cenné papíry a burzu (SEC) kvůli jeho tweetům.

Exit mobile version